.

.
MINDA YANG MAHU.. MEMUDAHKAN PERJALANAN YANG SUKAR.

MAKLUMAT PERIBADI

Nama: Ts. Azman bin Awang
Tarikh Lahir: 28.10.1983

Kelulusan Akademik:
>Ijazah Sarjana Muda Teknologi Maklumat dan Pengurusan, OUM Terengganu
>Diploma Kej. Elektrik, Politeknik Kedah
>Sijil Kej. Elektrik (Petroleum), Politeknik Kuching

Kecekapan Kemahiran:
>Sijil Building Wiring Installation, CIDB Terengganu

Maklumat Perkhidmatan:
>SK Kg. Baru 2021
>SMK Sultan Omar 2016
>SK Padang Pulut 2014
>SK Ibok 2009

Masalah Perakuan

Sunday, 18 March 2018

AGENT GPKI

1. Pastikan SCAN GPKI Agent & MAMPU GPKI Agent 1.1 telah diunistall
2. Login akaun admin pada PC. Exit Agent GPKI
3. Cari MAMPU GPKI AGENT 2.0 folder di lokasi “C:\Program Files (x86)” atau “C:\Program Files”
4. Right click pada MAMPU GPKI AGENT folder
5. Click properties>Security > Group or User Names (Pilih User Names Pc Pengguna) > Edit > Full Control > Allow (Full Control)


SAP / SOFTWARE BERKAITAN 1GFMAS/EPEROLEHAN

1. Login akaun admin pada PC. Exit SAP / 1GFMAS
2. Cari Folder SAP / Software berkaitan 1GFMAS di lokasi “C:\Program Files (x86)” atau “C:\Program Files”
3. Right click pada folder SAP / SOFTWARE BERKAITAN 1GFMAS/EPEROLEHAN
4. Click properties>Security > Group or User Names (Pilih User Names Pc Pengguna) > Edit > Full Control > Allow (Full Control)
5. Setelah selesai, log off akaun admin (Seeloknya Restart Pc & Run MAMPU GPKI Agent dan login akaun user untuk melakukan transaksi.

User yang ada masalah peraku boleh download agent gpki beta release 1.2.1.0 di link https://augtech.biz/pydio/data/public/b30ded

Mohon log ke Meja Bantuan GPKI sekiranya masih lagi menghadapi masalah perakuan selepas instalasi MAMPU GPKI Agent 1.2.1.0 (beta release) 

Meja Bantuan GPKI
Aduan:https://gpki.mampu.gov.my/gpki_portal/complaint/view
E-mel:support@aug-tech.com

Tel:03-8922 9400

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

 

Jangan Lupa Like

Terbaikk..bohh

Terbaikk..bohh